Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Глухівської міської ради за І півріччя 2025 року

 
 
 
Робота зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Глухівської міської ради у І півріччі 2025 року була направлена на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України  від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного  права  на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативних документів. 
 
Організацію роботи зі зверненнями громадян забезпечує організаційно-контрольний відділ апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету (далі – організаційно-контрольний відділ). Діловодство за письмовими та усними зверненнями здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої Постановою КМУ від 14 квітня 1997 року №348, ведеться електронний облік звернень громадян.
 
У І півріччі 2025 року ця робота здійснювалась за наступними напрямками:
- звернення громадян, в тому числі електронні;
- депутатські звернення;
- співпраця з державною установою «Сумський обласний контактний центр» та Урядовою гарячою лінією;
- координація роботи звернень на телефонну «гарячу лінію»;
- запити на отримання публічної інформації;
- забезпечення організації та обліку прийомів громадян з особистих питань керівництвом Глухівської міської ради та її виконавчого комітету.
 
Підсумки роботи зі зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданнях виконавчого комітету Глухівської міської ради, про що приймаються відповідні рішення, в яких визначаються заходи та завдання щодо подальшого вдосконалення цієї роботи. 
 
Це питання за підсумками 2024 року розглянуто на засіданні виконавчого комітету міської ради (рішення №19 від 16.01.2025) та на апаратній нараді керівників відділів, управлінь та служби міської ради, керівників комунальних служб, підприємств, установ, організацій міської ради при міському голові 17.02.2025. 
 
Загалом упродовж першого півріччя 2025 року до виконавчого комітету Глухівської міської ради надійшло 339 звернень громадян та 22 запити на отримання публічної інформації.
Одним із основних напрямків роботи зі зверненнями громадян є організація «прямого діалогу» між владою та громадою шляхом проведення прийомів громадян з особистих питань керівництвом Глухівської міської ради та її виконавчого комітету.
 
Відповідно до вимог Указу Президента України  від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного  права  на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» прийоми громадян з особистих питань керівництвом міської ради та її виконавчого комітету проводяться не менше ніж чотири рази на місяць, у тому числі два з них – виїзні.
 
Протягом звітного періоду проведено 4 виїзні прийоми на території  старостинських округів Глухівської міської ради міським головою, а саме: с. Перемога, с. Вікторове, с. Семенівка, с. Дунаєць та 3 виїзні прийоми заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, секретарем міської ради (с. Некрасове, с. Баничі, с. Уздиця).
 
Графіки прийому громадян керівництвом Глухівської міської ради затверджуються розпорядженням міського голови та доводяться до відома населення шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті Глухівської міської ради та на інформаційному стенді в приміщенні виконавчого комітету Глухівської міської ради. На 2025 рік відповідні графіки затверджено розпорядженням міського голови від 27.12.2024 №155-ОД.
Упродовж І півріччя 2025 року на прийомах громадян з особистих питань до міського голови надійшло 27 звернень.
 
Питання, з якими зверталися жителі громади на прийомах з особистих питань, стосувалися житлової політики в частині житлових та земельних спорів між сусідами, перевірки законності будівництва, розширення житлової площі, отримання житла (8 звернень), соціального захисту населення: отримання матеріальної допомоги, скарги на скасування пільг ліквідаторам аварії на ЧАЕС (5 звернень), житлово-комунального господарства (3 звернення), працевлаштування (3 звернення) та ін.
Звернення було розглянуто із залученням (за потреби) секретаря Глухівської міської ради, першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, керуючого справами виконавчого комітету Глухівської міської ради, керівників структурних підрозділів Глухівської міської ради, апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету. У випадках, коли порушені заявниками питання не вимагали додаткової перевірки та опрацювання, відповіді на звернення громадян (у разі їх згоди) надавалися усно безпосередньо під час особистого прийому.
 
Варто зауважити, що таких звернень упродовж звітного періоду була більшість (20).
У випадках, коли порушені заявниками питання вирішити на особистому прийомі було неможливо через їх складність та необхідність додаткового вивчення, міським головою надавалися доручення секретарю Глухівської  міської ради, першому заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів Глухівської міської ради, керуючому справами виконавчого комітету Глухівської міської ради, керівникам структурних підрозділів Глухівської міської ради, апарату Глухівської міської ради та її виконавчого комітету. Про результати розгляду заявники повідомлялися у зручний для них спосіб у терміни, визначені чинним законодавством. 
 
У виконавчому комітеті Глухівської міської ради запроваджено функціонування телефонної «гарячої лінії». Надання консультативних послуг населенню в телефонному режимі проводить головний спеціаліст організаційно-контрольного відділу, відповідальний за роботу зі зверненнями громадян. Протягом звітного періоду звернення не надходили. 
 
У відповідності до Закону України «Про внесення змін до Закону України  «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» бажаючі мають право надіслати електронне звернення через офіційний вебсайт Глухівської міської ради, інформація про це розміщена на сторінці «Звернення громадян». Протягом І півріччя 2025 року такою можливістю скористалося 6 осіб. 
Реєстрація та обробка електронних звернень здійснювалась відповідно до вимог чинного законодавства. 
 
Упродовж звітного періоду до виконавчого комітету міської ради надійшло 226 письмових звернень громадян.
Найбільша кількість письмових звернень надійшла з питань житлової політики – 117, серед яких основний відсоток (73 звернення) становили заяви щодо обстеження житлових будинків та господарчих споруд, нежитлових приміщень, пошкоджених внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру та видачі матеріалів з місцевого матеріального резерву (37 звернень). 
 
На другому місці – звернення з питань житлово-комунального господарства – 22. Основні проблеми, порушені в заявах, стосувалися підсипки, грейдування та ремонту доріг, ремонту покрівель житлових будинків, відновлення/ремонту вуличного освітлення, відведення стічних вод, заміни аварійних люків, завезення піску на дитячі майданчики, вивезення сміття та гілля, ремонту колодязів та ін.
 
На третьому – з питань соціального захисту населення (20 звернень), половина з яких стосувалися отримання актів про встановлення факту здійснення постійного догляду, решта – надання матеріальної допомоги мобілізованим військовослужбовцям, забезпечення дровами, встановлення пільг на оплату комунальних послуг та ін. 
 
Депутатські звернення упродовж звітного періоду не надходили.  
Від органів влади вищого рівня у І півріччі 2025 року надійшло 7 звернень:
- із Сумської обласної державної адміністрації – 4 звернення;
- з Офісу Президента України через Сумську обласну державну адміністрацію – 1 звернення;
- з Управління  охорони здоров’я Сумської обласної державної адміністрації – 1 звернення;
- з Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини – 1 звернення.
 
У своїх зверненнях до органів влади вищого рівня мешканці міської ради порушували:
1) соціальні питання: забезпечення санаторно-курортним лікуванням (путівками) дітей заявника, який є УБД, надання матеріальної допомоги на лікування, отримання роз’яснень щодо права на виплати та пільги членам родин загиблих Захисників України; 
2) охорони здоров’я: скарга на втрату в рентген-кабінеті КНП «Глухівська міська лікарня» Глухівської міської ради знімків.
 
Аналіз цих звернень свідчить про те, що майже всі вони були безпідставними, оскільки їх попередньо було розглянуто на місцевому рівні і заявникам надано обґрунтовані відповіді.
У звітному періоді мали місце колективні письмові звернення від жителів громади, їх кількість склала 6.  
У колективних письмових зверненнях громадяни, в основному, порушували питання, що стосуються житлово-комунального господарства та житлової політики (підсипки та грейдування доріг, перевірки санітарного стану квартири, розширення житлової площі, перейменування вулиць, обстеження даху будинку, пошкодженого внаслідок НС воєнного характеру) та ін. 
 
Зазначені вище звернення було розглянуто (за потреби) комісійно, з виїздом на місце. Окремі проблемні питання, порушені в колективних зверненнях, які не вдалося вирішити у визначені чинним законодавством терміни, взято на контроль управлінням житлово-комунального господарства та містобудування Глухівської міської ради та буде виконано в порядку черговості за умови наявності фінансування з бюджету громади.
У звітному періоді надійшло 73 звернення з Урядової гарячої лінії та з державної установи «Сумський обласний контактний центр».
 
Ці звернення  у своїй більшості стосувалися сфери соціального захисту населення в частині отримання жителями громади субсидій, різних видів пільг та соціальної допомоги (54 звернення) та ін.   
У звітному періоді мали місце багаторазові звернення на Урядову гарячу лінію від одних і тих же заявників. Зокрема, – від Позднякова В.В. (6 звернень, стосовно перейменування топонімів та демонтажу пам’ятних табличок і меморіальних дошок на території громади). За результатами розгляду цих звернень було демонтовано меморіальну дошку біля Глухівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 та вирішено замовити новий макет меморіальної дошки Олексію Станкевичу. На кожне зі звернень заявнику вчасно було надано вичерпні обґрунтовані  відповіді.
 
Усі звернення, що надійшли до виконавчого комітету Глухівської міської ради у І півріччі 2025 року, було розглянуто оперативно, неупереджено, об’єктивно, всебічно та детально із залученням відповідних профільних спеціалістів, за необхідності – комісійно з виїздом на місце та за участю самих заявників. За потреби громадянам надавався чіткий алгоритм подальших дій для реалізації окреслених у зверненнях питань, роз’яснювався порядок оскарження прийнятих рішень. 
 
Упродовж звітного періоду також надійшло 22 запити на отримання публічної інформації. 
Всі запити було розглянуто впродовж п’яти робочих днів, у разі необхідності запитувачам надавалась відповідь про продовження термінів згідно з вимогами чинного законодавства України.
 
Протягом звітного періоду проведено 3 перевірки додержання структурними підрозділами міської ради, апарату міської ради та її виконавчого комітету Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно-правових актів щодо роботи зі зверненнями громадян. Порушень та суттєвих недоліків не виявлено.
 
Протягом І півріччя 2025 року навчальні семінари, спрямовані на підвищення кваліфікації відповідальних за роботу зі зверненнями громадян з питань організації роботи у цій сфері, не проводилися у зв’язку із введенням на території України воєнного стану.
 
Головний спеціаліст організаційно-контрольного відділу апарату міської ради та її виконавчого комітету, відповідальний за роботу зі зверненнями громадян, постійно працює над підвищенням кваліфікації. На ІІ півріччя поточного року заплановано навчання за загальною професійною (сертифікатною) програмою підвищення кваліфікації для посадових осіб місцевого самоврядування Сумського регіонального центру підвищення кваліфікації.
 
Узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян, актуальну нормативно-правову базу, що стосується забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів місцевого самоврядування, розміщено на офіційному вебсайті Глухівської міської ради у розділі «Звернення громадян» та на інформаційних стендах в адміністративній будівлі виконавчого комітету Глухівської міської ради. За потреби інформація оновлюється.
Також, з метою попередження надходження повторних звернень та скарг від жителів громади, на офіційному вебсайті Глухівської міської ради публікується інформація з найбільш актуальних питань, що стосуються соціального захисту населення, пенсійного законодавства, житлово-комунального господарства, благоустрою, будівництва, торгівлі тощо.
 
Робота зі зверненнями громадян в умовах воєнного стану залишається одним із важливих напрямків діяльності виконавчого комітету Глухівської міської ради.

Друк

gerb sayt2025 © Всі права захищено.
Глухівська міська рада Сумської області
Міський голова

41400 Україна, Сумська обл., м.Глухів, вул.Шевченка 6
Tел.: (05444) 2-21-15
Факс.: (05444) 3-27-56